Hvordan kontakter jeg Primanet?
- Vi træffes på telefon 70 20 06 05 på hverdage i almindelig arbejdstid
- Du kan altid ringe til os – også i weekenden. Er vi der ikke, så ringer vi tilbage snarest muligt.
- Har du et problem i weekend eller ferie, som du gerne vil have hurtig hjælp til, så prøv at skrive til support@primanet.dk og beskriv dit problem. Det er ofte en genvej…
Hvordan bestiller jeg Primanet?
- Det er nemt at bestille on-line her. Du får hurtigt en bekræftelse retur med forslag til tidspunkt for installation
- Ring evt. og bestil i alm kontortid. Der får du alle de gode råd du har brug for med i købet.
Hvordan får jeg ip-telefon?
- Du kan have fastnettelefon hos Primanet. Abonnementet følger gratis med.
- De fleste sparer rigtig mange penge, når de skifter fra gammeldags fastnettelefon til ip-telefon
- Ring eller skriv til Supporten for at høre nærmere
Hvor hurtigt er Primanet?
- Som udgangspunkt er en standard tilslutning ca 100 Mbit
- Vi har erfaring for, at hastigheden som oftest er bedre end 150 MBit på en velfungerende installation, hvor der ikke er sparet på udstyret til det lokale netværk.
- Vi leverer skræddersyede forbindelser, hvor hastigheden bliver aftalt på forhånd. Forhør dig!
Hvordan betaler jeg Primanet?
- Den første faktura, efter oprettelse af medlemskab, fremsendes via e-mail.
- Derefter udsendes kvartalsvise opkrævninger via PBS med forfald den første bankdag i kvartalet.
- Medlemmer, der ikke har tilmeldt sig til PBS, modtager en faktura med girokort i slutningen af måneden forud for opkrævningsmåneden.
- Opkrævning for opgaver, udført af vore professionelle teknikere, fremsendes ligeledes via e-mail.
- På alle fakturaer findes girokort, korttype 71, til brug for betaling, nederst på fakturaen. Ved betaling angives girokortets ident-nummer og kreditornummer. Kreditornummer er altid 82496912. Ident-nummer er unik for den enkelte faktura.
- Tilmeld dig til PBS. Du skal oplyse PBS nr. 05067790, Deb. Grp. Nr. 00001 og dit brugernummer
- Vores bankforbindelse er Sparekassen Djursland, Reg. nr. 9388, Kontonummer: 0000443182
Husk at oplyse brugernummer ved indbetaling
Hvordan betaler jeg for samtaler på min ip-telefon?
- Du kan selv tanke op med dit betalingskort. Du finder et link på ”Mit Primanet” ovenfor
- Ønsker du at slippe for den lidt besværlige proces med betaling, så tilmeld telefonen til automatisk optankning. Vi sørger for at det sker i tide, og opkræver pengene via PBS. Skriv til support@primanet og bed os om det.
Hvordan afmelder jeg Primanet ?
- Skriv en mail til support@primanet.dk med din tilslutningsadresse og ønsket tidspunkt. Så får du en bekræftelse retur med de oplysninger du har brug for.
- Afsluttede abonnementer opgøres kvartalsvist
Hvad gør jeg, hvis noget ikke virker ?
- Se efter om der er tændt for strømmen til det hele. Sidder alle kabler i?
- Se efter om der er tændt for wifi på din PC/Telefon/ iPad
- Tjek driftstatus på www.primanet.dk
- Hvis alt andet fejler, så er vi ved telefonen
Hvad gør jeg, hvis jeg har skilt for meget ad?
- Modtager udenfor skal forbindes med strømforsyning i stikket POE
- Router eller andet lokalt udstyr skal forbindes med strømforsyning i stikket LAN
Hvad kan der gøres for at forbedre mit wi-fi?
- Din router skal stå der hvor du skal bruge dit wi-fi – IKKE på loftet…
- Vær sikker på, at din router ikke er for gammel. Udviklingen går hurtigt, så regn med at du skal købe en ny med få års mellemrum.
- Når du har valget mellem 5 GHz og 2,4 GHz netværk, så er reglen, at 2,4 GHz rækker længere, men er en hel del langsommere end 5 GHz
- Læs en artikel om emnet på www.primanet.dk. Du finder den under nyheder
- Kontakt os og spørg!
Hvordan ser jeg TV over internettet?
- Du kan spare mange penge ved at se TV via streaming
- Der findes mange muligheder for at gøre streaming lige så nemt at bruge som gammeldags TV. Kontakt evt. supporten for at få råd.
- Det er altid bedre at bruge et kabel end at bruge wi-fi når du streamer
Jeg har brug for hjælp til min PC, telefon, …. Hvad gør jeg?
Praktisk assistance til privat udstyr fås grundlæggende på to måder:
- Kom til en supportaften om onsdagen. Der får du hjælp af vore frivillige helt gratis
- Ring til supporten og bestil et teknikerbesøg. Her får du hurtig og professionel hjælp – og en regning bagefter
Hvorfor får jeg ikke al min mail?
- Husk at der hører en webmail til din mail. Her kan du se alt – også de mails der er sorteret fra som uønskede.
- Har du problemer med mailopsætningen på din PC eller telefon, så kan du altid læse din mail på webmailen.
Hvordan finder jeg min webmail ?
Hvordan opsætter jeg min mail på min PC/Telefon ?
- Du skal bruge følgende porte: SMTP port 465 med SSL, IMAP port 993 med SSL
- Dit brugernavn er altid hele mailadressen, f.eks. xxx@primanet.dk
- Er din webmail webmail.primanet.dk, så er servernavn for ind-/udgående post mail.nrdn.dk
- Er din webmail webmail2.primanet.dk, så er servernavn for ind-/udgående post mail2.primanet.dk
Det virker ikke ordentligt, når jeg spiller online. Hvad gør jeg?
- Brug altid kabel direkte til router
- Vær opmærksom på, at on-line spil (især Xbox og PSx) kræver en mere avanceret router med speciel opsætning for at fungere optimalt.
- Kontakt os hvis du ikke kan få det til at virke